Spirit of Australia - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Spel - WaarBenJij.nu Spirit of Australia - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Spel - WaarBenJij.nu

Spirit of Australia

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

22 September 2013 | Australië, Sydney

G'day mate,

Wat een reis, ben echt helemaal gesloopt, maar....ik ben in SYDNEY!

De laatste 6 uur gingen zo ontzettend langzaam voorbij en ik moest eigenlijk slapen, maar iedere keer werd ik na maximaal 1/2 uurtje slaap weer wakker (ondanks oogmasker, oordopjes, kussens en bizar veel beenruimte). Ik vloog dus met Qantas en ben nog veel meer onder de indruk geraakt van de Airbus A380-800, wat een gigantisch vliegtuig en wat vliegt deze soepel en rustig...

1e gedeelte vanaf London zat er een hele aardige Australiër. Hij is een frequent flyer bij Qantas en maakt op luchthavens dus gebruik van business lounges. Hij mocht iemand meenemen en stelde gelijk voor om daar samen gebruik van te maken. Daar zegt Kim geen nee tegen, dus op naar de business lounge van Emirates; luxe stoelen, overdadig buffet, douches (heerlijk!!!) en direct toegang tot de gate (hoefde niet weer door de beveiliging of in de rij aan te sluiten). Na een douche van 40 minuten hadden we in het restaurant afgesproken en nadat ik met moeite een halve bagel opgegeten had, kon ik nog even op internet.

Het 2e en meest slopende gedeelte van de reis ging beginnen. Nog zo'n 13 uur vliegen naar Sydney. Achterin het toestel zit een self-service bar, volop lekkere snacks en wat je dan ook wil drinken. In je eigen televisiescherm zit de optie 'skycam'. Op de top van de vleugel is een webcam geplaatst en het geeft je een heel gaaf beeld van buiten het vliegtuig, vooral opstijgen en landen is heel bijzonder om zo te zien. Het personeel van Qantas is enorm vriendelijk, nog een gratis gevuld make-up tasje gekregen (die ze uitdelen in 1e klas).

In mijn handbagage zaten nog 2 brieven, een kaart en een cadeautje, tijd om die te gaan lezen. De kaart van Nina las ik eerst....Nien, bedankt! Ik ga absoluut genieten... Bedankt voor de toerist van playmobile, die gaat nu echt reizen. Kus terug!
Toen de brief van Marjolein...bedankt voor je steun en je onvoorwaardelijke vriendschap, op jou kan ik altijd bouwen en er is inderdaad veel gebeurd de afgelopen jaren!
Als laatste de verrassingsbrief van mijn zusje, had ze stiekem in mijn tas gestopt (blij dat het alleen een brief is en ik niet ben tegengehouden bij de douane van Sydney :-) )...inclusief een oude foto van ons samen (nu ik dit vertel springen weer de tranen in mijn ogen). Wendy, je bent de beste zus die iemand zich kan wensen. Ik zal mijzelf enorm tegenkomen, maar ga de bijbehorende emoties niet uit de weg. Ik ga volop genieten en een keer alles doen wat IK wil, zonder met iemand rekening te houden.
En je snapt dat ik om je 'gnau' ontzettend moest lachen, maf mens hahaha ;-)
Leuk om in de brieven en gelukwensen op bijv. FB te lezen dat iedereen zo meeleeft en ik voel mij als persoon enorm gewaardeerd en besef des te meer hoe waardevol de mensen om mij heen zijn. Dank jullie wel allemaal!

Straks om 12.00 uur met Caroline afgesproken voor mijn hostel, mits ik niet ergens voor die tijd in een diepe coma ben gezakt, jemig wat ben ik moe.
Ik wil de komende dagen sowieso bijkomen en genieten van deze bruisende stad...
Marleineke, natuurlijk ga ik de bridgeclimb doen en ik ga ook opzoek naar de restaurants van George Calombaris en Matt Moran. Kortom even een kleine Australia's Masterchef tour.

See ya!

Love, Kim

  • 21 September 2013 - 22:07

    Laura :

    Lieve Kim,

    Ben blij dat je veilig aangekomen bent!
    Groeten aan Carolien!
    Hopelijk kun je nu even een beetje bijslapen van de lange reis!
    Lijkt me geweldig om via die skycam te kunnen kijken! Dan heb je even een geweldig uitzicht!
    Meis lekker bijkomen en veel plezier!
    Veel liefs
    Lau

  • 21 September 2013 - 22:21

    Zaphra:

    Kim wat leuk om zo mee te lezen over jouw reis! Ik blijf je volgen. Fijn dat je Sydney hebt gehaald. Veel succes de komende dagen met het bijkomen en je route uitstippelen.
    Liefs en voorzichtig he.

  • 21 September 2013 - 22:31

    Chantal:

    Hey Kim,

    Fijn dat je goed bent aangekomen!
    En wat leuk om je blog te lezen...
    Rust maar lekker uit van je reis, in hoeverre dat lukt &
    heel veel plezier in Aussie!
    Geniet ervan!

    Kuss Chantal

  • 21 September 2013 - 22:41

    Marjolein:

    He Kimski!

    Schitterende verhalen heb je elke keer weer.. en je bent er pas net!!
    Believe me... alles wordt alleen nog maar leuker! Zeker als je doet wat JIJ wil!! Na een flinke dosis slaap dan :-) Geniet van de Bridge Climb, George & Matt en de rest van Australia.

    Liefs Marjolein

  • 22 September 2013 - 00:44

    Maf Mens ;):

    Ha lieve zus!

    Mooi dat de brief goed is aangekomen :)
    Ik kan niet vaak genoeg zeggen dat ik hoop dat je lekker gaat genieten.
    De titel van mijn eerste blog was: On top of the world... Ik hoop dat jij je zo ook gaat voelen. Wat nou 'down under' ;)

    Enjoy Sidney!


    Liefs xx

  • 22 September 2013 - 10:23

    Greet Gallagher:

    So far so good xxxx mike en greet


  • 22 September 2013 - 12:22

    Maf Mens ;):

    Sydney bedoel ik uiteraard... :)

  • 22 September 2013 - 12:41

    Gady:

    Klinkt goed en leuk om te lezen. Geniet!
    Groetjes en knuffels van Allison en Luuk.

  • 22 September 2013 - 18:26

    Corrie Koedam:

    Kimmie!!!
    Ik heb je in mijn favorieten dus kan ik je goed volgen.
    Heel veel plezier en avontuur, hou het alleen wel veilig!!!
    Kuzzzzzzzzzz corrie

  • 22 September 2013 - 22:06

    Nina:

    :-) ik ben blij dat je er bent!! Veel plezier samen met mijn playmobil vriendin, ik zie haar nog wel voorbij komen op foto's misschien? ;-) en ze heeft de instructies mee gekregen om een beetje op je te letten!
    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 28 Juni 2013
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 29969

Voorgaande reizen:

20 September 2013 - 04 November 2013

Australia

Landen bezocht: