See the moon shines through the (palm)trees... - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Kim Spel - WaarBenJij.nu See the moon shines through the (palm)trees... - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Kim Spel - WaarBenJij.nu

See the moon shines through the (palm)trees...

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

14 Oktober 2013 | Australië, Hervey Bay

G'day mates!

Ben nu een paar dagen in Hervey Bay...ga morgen de boot op om een 2e poging Whale Watching te gaan doen. In Sydney met Caroline al walvissen gaan spotten, maar die hadden er toen niet echt zin in. Hervey Bay schijnt bij uitstek geschikt te zijn, dus we zullen het gaan zien... Anders trek ik gewoon mijn duikuitrusting weer even aan, wie weet lok ik ze zo richting de boot...
Lig nu lekker bij het zwembad van het motel waar ik nu verblijf (zie foto). Echt heel vervelend hier.

In Nederland is iedereen volop in de voorbereiding voor de komst van de goedheiligman en zijn Pieten (of ze nog zwart genoemd mogen worden, hoor ik wel als ik weer thuis ben...wat een kansloze discussie blijft dat toch). Vandaag weer even wat boodschappen gedaan bij een hele grote supermarkt: Woolworths
Ik vind het heerlijk om daar doorheen te lopen. Allereerst is er airco (is momenteel geen overbodige luxe) ten tweede is het leuk om te zien hoe duur de producten zijn en vervolgens draaien ze er steeds hele leuke muziek. Als ik in een winkel in Nederland kom, is het niet ongewoon dat ik met de nieuwste rapmuziek, hiphop of R&B verwelkomd word. Om eerlijk te zijn word ik daar altijd wat nerveus van, is gewoon niet echt mijn muziek zeg maar...
Hier loop ik de winkel in en het is alsof ze de nieuwste cd 'Foute 111' van Q-Music hebben opgezet (waar ik stiekem altijd enorm van geniet)
Ik loop op mijn gemak tussen het toiletpapier en de salades met ABBA, Jackson 5, Bryan Adams, Boney M, Bee Gees en Rick Astley... en merk dat ik rustig zo'n 1 1/2 uur in de winkel loop, met een steeds groter wordende glimlach (kan zijn dat ik onbewust heb meegezongen, zo grappig!)
Ben ik alles aan het bekijken, loop ik letterlijk tegen een stukje Nederland aan. Het is heel raar om ineens 'de Ruijter' hagelslag, 'Hak' gesneden bladspinazie of wijnzuurkool, 'Klene' zoute drop, krakelingen en gevulde koeken of JAWEL....echte Friese Taai-Taai mét Sinterklaas op de verpakking te zien. En zo'n pak hagelslag was nog in de aanbieding ook...slechts $6,69

Woensdag ga ik zelf in een 4WD jeep rijden op Fraser Island en kamperen op het strand...dus nog veel leuke dingen voor de boeg.

Lieve Dutchies, las over de wateroverlast in Nederland...hè wat naar! Ik leef ontzettend met jullie mee. Hier heb ik ook de nodige weersproblemen....onderschat dat gat in de ozonlaag niet, die zich precies boven Australië bevindt. Tubes en tubes met zonnebrandcrème gaan er doorheen, niet aan te slepen.

Oh ja en nog een fijne Aussie uitspraak: 'Dutch oven' (wind laten onder de lakens op bed). Je hebt echt niets aan deze info, vandaar dat ik het grappig vind om te delen met jullie... Ik hou van zinloze feitjes!

Hooroo!

Love, Kim

  • 14 Oktober 2013 - 11:10

    Corrie Koedam:

    Zo Kim, jij kan dus uren door de super lopen? En uiteindelijk nog iets gekocht ook?
    Zonnebrandcrème waarschijnlijk!
    En ga jij nou lekker niet duiken met de walvissen, neem maar een paar dolfijnen die zijn niet zo groot.
    Geniet van je campingtrip en maak er nog een onvergetelijke tijd van!!
    Oja nog even een nieuwtje: Pim en Gabrielle krijgen een baby in April, leuk he
    Kuzzzzzzzzzzzz Corrie

  • 14 Oktober 2013 - 19:04

    Marjolein:

    He meis,

    Hopelijk wel nog TimTams aangeschaft hoop ik. Korte kant er vanaf bijten en dan er je ther doorheen drinken.. mmmm!! Zouden ze in die saaie Nederlandse supermarkten hier ook mogen verkopen. Ik geniet in Frankrijk ook altijd van die enorm grote supermarkten, jammer dan alleen dat daar van die humeurige fransen in lopen.

    Geniet jij vooral verder! Ik ga me maar eens afdrogen van die regen hier ;-)

    x

  • 14 Oktober 2013 - 19:10

    Dutchie Sis:

    Hè Kimster,

    Wat vervelend dat je deze prachtige hetfstsferen moet missen, maar ja jij wilde persé down under hè? ;)
    Het valt hier allemaal best mee hoor, maar de tubes zonnebrandcreme kunnen bij ons best in de kastjes blijven staan.
    So don't get your knickers in a knot there, love!

    Bedankt weer voor je verhaal... Kunnen we heerlijk mee blijven genieten.

    Doe je de walvissen de groetjes van me?

    Put a snag on the barbie and enjoy the rest of your amazin' journey!

    Love xx

  • 14 Oktober 2013 - 19:12

    Dutchie Sis:

    Voor als je totaal niet weet waar ik het over heb...heftstsferen zijn herfstsferen :)

  • 14 Oktober 2013 - 19:26

    Greet Gallagher:

    ALTIJD LEUK SUPERMARKTEN IN ANDERE LANDEN.DAAR KAN NEDERLAND NOG WAT VAN LEREN!
    KLINKT ALLEMAAL ERG LEUK WEER! !! SPECIAAL HET WEER! !!
    XXMIKE EN GREET XXX

  • 14 Oktober 2013 - 22:54

    Roy:

    Volgens mij hoef jij je nog niet te vervelen. Nog veel plezier de aankomende 3 weken.

    Groeten
    Roy

  • 15 Oktober 2013 - 05:39

    Kim Spel:

    @Corrie...supergaaf nieuws! Gefeliciteerd hoor! Veel liefs voor iedereen
    @Marjolein TimTams in verschillende soorten en maten uitgeprobeerd, heerlijk!
    @Schwester de walvissen waren geweldig! So I was happy as a pig in shit!
    @Greet ongelooflijk hoe ik steeds het mooie weer tref. Kwam in Hervey Bay, waar het de afgelopen dagen slecht weer was en heel veel wind (vele tours werden gecanceld). Ik heb alleen maar zo'n gehad en een paar wolken.
    @Roy ik verveel me geen moment, tijd gaat sowieso erg hard nu.

  • 16 Oktober 2013 - 10:51

    Mike En Greet:

    Hello Sheila,
    Ik vond de "Dutch oven" leuk - heb nooit van gehoord!
    Alles wat je doet klinkt fantastisch.

    Hoe gaat het met Bruce? (of Bruces)
    Geniet ervan.
    Mike en Greet

  • 16 Oktober 2013 - 14:32

    Pascal:

    Hey Kimmie,

    Dat is zo herkenbaar daar. Dat alles zo heerlijk goedkoop is. Ik kan mij nog herinneren dat ik na 3 weken echt even drop moest hebben. Je bent Hollander of niet.
    Maar hoe komt het dat een Aussie tegen jou zegt wat een "Dutch oven" is. Moet je misschien iets opbiechten..

    Ik hoop dat je nog walvissen heb gezien en kijk uit naar meer foto's.

    Namens ons allemaal bedankt voor je kaartje en ik wist niet dat Steve Irwin dood was.. :-)

    Pascal & Co

  • 18 Oktober 2013 - 08:54

    Kim Spel:

    @Mike & Greet met ' Bruces' gaat het goed hoor...no one special or anything :-)
    Just having a great time...

    @ Pascal & Co. Walvissen genoeg gezien, heb je de foto's op FB niet gezien? En wat betreft 'Dutch oven'....niks op te biechten (had ik dat wel, dan zei ik dat toch niet ;-) )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 28 Juni 2013
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 29941

Voorgaande reizen:

20 September 2013 - 04 November 2013

Australia

Landen bezocht: