Make love not war! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Kim Spel - WaarBenJij.nu Make love not war! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Kim Spel - WaarBenJij.nu

Make love not war!

Blijf op de hoogte en volg Kim

24 Oktober 2013 | Australië, Byron Bay

Hi peeps,

Zijn jullie mijn verhalen ondertussen nog niet zat geworden? Ik ben nogal lang van stof weet ik, maar dat zit in de familie....
Ik ben maar 2 nachten in Brisbane geweest: grote stad aan de Brisbane river. Best een gezellige binnenstad met overal straatartiesten en echt ook hele goede... Ik vind dat altijd de sfeer van de stad bepalen, zoiets creëert sfeer. Ik ben 's avonds rond gaan lopen en opzoek gegaan naar het restaurant van Matt Moran (Aria, Brisbane). Nou uiteraard gevonden hoor Marleineke. Nu Aria in Sydney nog.
Zondags naar de Australia Zoo van Steve Irwin gegaan. Hele mooie dierentuin en mooi om te zien wat een bijzondere rol hij speelde bij de wildlife van Australië. Zijn dood had en heeft een enorme impact op de Australiërs en voornamelijk de dierenliefhebbers, in dat park rondlopend kom je hem en zijn gezin overal tegen. Ik moet altijd denken aan zijn enthousiasme en zijn; "Criket, look at this beautiful animal...whoohoo!'

Van Brisbane naar Byron Bay gegaan. Byron Bay is een gezellig, relaxt surfdorpje....iedereen, ook de inwoners zelf, leven in een vakantiesfeer...beetje zonnen, surfen, kajakken en zwemmen en je vooral nergens druk om maken. Gezellige eettentjes, jaren 60 en 70 muziek en overal hippies en surfers met zo'n beschilderd Volkswagenbusje...
In de 3 dagen dat ik er ben, niet bijzonder veel gedaan. 's Avonds met een groepje van het hostel wat gaan eten en daarna naar 'the Cheeky Monkeys' en een klein feestje gehouden in 'Cocomangas' met heerlijke, maar veel te dure cocktails. Ik ben één ochtend om 4.00 uur opgestaan om voor zonsopkomst naar de vuurtoren te lopen en tevens het meest oostelijke punt van het vasteland van Australië. Was prachtig daar, dolfijnen zien spelen in de golven en heerlijk met John Mayer op de iPod ruim 2 uur naar de zee zitten staren. Ben wel aardig tot rust gekomen hier!

Er zit hier wat in de lucht of in het water, weet het zeker...zonder maar ook getwijfeld te hebben om weer een jointje op te steken of andere geestverruimende artikelen te gebruiken, merk ik aan mijzelf dat je in een andere wereld komt hier in Byron Bay. Ik zit rustig een half uur naar een zwevende hippie (met bijpassende lange, sluike haren en felgekleurde kleding) te luisteren, die in 3 tempo's langzamer het nummer 'One love' van Bob Marley en 'Imagine' van John Lennon ook nog eens behoorlijk vals, ten gehore brengt...en ik zing gewoon gezellig mee, minstens net zo vals (hij is zo high, dat hij vast denkt dat ik de nieuwe Whitney Houston ben).
Naar het hippiestadje Nimbin gegaan, nou dat is echt of je zo de jaren 60 binnenstapt. Vol met diepzinnige leuzen als:" Violence ends where love begins", een hekel aan iedere vorm van autoriteit en iedereen compleet stoned. Terug bij de bus kwam er iemand die iets teveel van de koekjes had gegeten en totaal paranoia was geworden. Hij heeft in blinde paniek, het zweet brak 'm uit en compleet in tranen gezocht naar zijn benen, die waren er niet meer volgens hem (hahaha, koekoek) Nu weet ik weer waarom ik nooit geëxperimenteerd heb met drugs, die controle te verliezen lijkt me vreselijk...
Maar om dat zo van een afstand, volledig nuchter te aanschouwen is hilarisch
Vanavond om 21.00 uur is mijn bus naar Sydney vertrokken, ik zal er zo'n 13 uur over doen. Het is heel raar, in Nederland zou ik die 13 uur echt ontzettend lang hebben gevonden, hier vind ik het wel prima...mooie omgeving, lekker boek, gratis WiFi en goede muziek op en die 13 uur zullen zo voorbij vliegen.
Ik heb ook nog een vliegticket naar Melbourne geboekt en ga daar, in mijn gehuurde auto, zelf nog 5 dagen aan de verkeerde kant van de weg rijden... Can't wait!
Maar eerst Sydney en de omliggende bosbranden, ben benieuwd hoeveel ik daarvan nog ga meekrijgen.

Love,
Kim


  • 24 Oktober 2013 - 14:58

    Laura Renes :

    Hai meis,

    Wat een leuk verhaal weer!
    Zo 13uur in de bus pff, wat een tijd!
    Lijkt me super daar bij die vuurtoren; mooie zonsopgang, rust en gewoon maar een beetje voor je uit staren! Geweldig die man die dacht dat z'n benen kwijt waren whaha! Je hebt je vast rot gelachen!
    Wat een mooie foto's weer!
    Geniet nog lekker daar meis!

    Hele dikke kus,
    Lau

  • 24 Oktober 2013 - 17:48

    Zus:

    Haha koekoek!

    Binnenkort neem jij ook een backpack vol herinneringen terug naar Nederland. Ik ben benieuwd naar alles wat je hier in je blog nog niet kwijt kon.

    Maar ga maar eerst weer genieten van Melbourne.... Daar ben ik nog niet geweest!
    Ben benieuwd naar je avontuur daar!

    X

  • 24 Oktober 2013 - 18:01

    Marjolein:

    He meis!

    Extra jammer dat Rotterdam een straatmuzikantenverbod heeft. Zou zoveel meer vrolijkheid in de stad brengen. Geef mij maar Australia dan, maar dat kan ook niet anders als Aussie-fan ;-)
    Als je nog dingen over de Great Ocean Road wil weten dan geef je maar hoor. Heerlijk 5 dagen een lefty zijn.

    Fijne reis in de bus en geniet vooral van alles om je heen!!

    xx

  • 24 Oktober 2013 - 19:27

    Els:

    Hoi Kim
    Je verhalen vervelen nooit.
    Kijk er naar uit om het te lezen, heel veel plezier nog en geniet vooral.
    Gr. Els

  • 24 Oktober 2013 - 21:52

    Greet Gallagher:

    Hoi Kim
    wederom een schitterend verhaal,wees niet bang ze vervelen echt niet!!!!
    Kijk er juist iedere keer naar uit of je weer wat hebt gestuurd!

    Heb je die man kunnen vertellen dat zijn benen er nog aan zaten .of
    lukte dat niet! ! Goeie reis met de bus! !!

    XxMike en Greet

  • 25 Oktober 2013 - 16:39

    Corrie Koedam:

    Kimmie!!!
    Ga jij je nou maar geen zorgen maken of je te lang van stof ben, volgens mij kunnen we allemaal nog uren naar je verhalen luisteren!!
    Lekker hè als je zo kan kijken naar de zee en dan de dolfijnen zien spelen en je muziekje op, heerlijk ontspannen.
    Schrijf gewoon door want mij verveel je zeker niet en geniet die laatste dagen daar ij Aussieland!
    Kuzzzzzzzzzzzz

  • 26 Oktober 2013 - 00:25

    Kim Spel:

    @Lau In NL moet ik er niet aan denken om 13 uur in de bus te zitten, hier totaal geen moeite mee... Ging erg snel moet ik zeggen. Leuk dat je mijn reis zo trouw volgt! Liefs xx

    @zus...dat is waar, jij bent niet in Melbourne geweest...eindelijk een verhaal wat je niet bekend in de oren klinkt over Australië

    @Mar ik bel of FaceTime je wel als Great Ocean Road expert! xx

    @Els...leuke verjaardag gehad? Dank je wel en leuk om te horen...xxx

    @Mike & Greet Ik kon geen woord meer uitbrengen, omdat ik niet kon stoppen met lachen. Wat ziet dat er belachelijk uit, als iemand in paniek naar zijn benen zoekt *proest*
    Ik las op FB dat jullie gezellig alle kleinkinderen te logeren krijgen, veel plezier, maar toch ook wel veel sterkte (zal best druk zijn). Groetjes aan iedereen xxx

    @Corrie Jij behoort absoluut tot mijn top 3 trouwste blogfans, leuk om iedere keer een reactie van je te krijgen. Voel je je ondertussen al wat beter? Veel liefs en tot snel xx

  • 26 Oktober 2013 - 00:27

    Kim Spel:

    Wendy, zusje, lieverd, moppie, scheetje, popje...voor jou natuurlijk ook een dikke kus uit Australië...vergeet ik gewoon bijna het beste paard van stal. Love you to the moon and back <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 28 Juni 2013
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 29936

Voorgaande reizen:

20 September 2013 - 04 November 2013

Australia

Landen bezocht: