Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Spel - WaarBenJij.nu Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Spel - WaarBenJij.nu

Sydney!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

25 September 2013 | Australië, Sydney

Hi Dutchies,

Al een paar dagen in Sydney, wat een geweldige stad! De dag dat ik aankwam, zondagochtend, had ik om 12.00 uur bij mijn hostel afgesproken met Caroline. Ik was om 7.00 uur bij mijn hostel, heb mijn bagage gedropt en ben naar het Hyde Park gelopen. Ben daar in de zon, in het gras gaan liggen. Om mij heen waren ze bezig met de Sydney Marathon, maar ik heb gewoon mijn boek gepakt, even bijkomen van de lange vlucht. Om 12.00 uur zag ik Caroline, super om samen de stad te verkennen. Zij kent Sydney ondertussen erg goed, dus zij werd my personal tour guide. Vanaf Central naar de Botanical Gardens gelopen, vanaf dat prachtige park (waar iedereen gezellig bij elkaar op picknickkleedje zit) hadden we een super uitzicht op the Opera House en the Harbour Bridge (zoals de Aussies zeggen; the Coathanger). Daar weer in de zon gelegen en een uurtje geslapen.

Na mijn oh zo nodige powernap, zijn we naar the Opera House gelopen en hebben we daar geluncht voor een belachelijk hoge prijs. Sydney is sowieso erg duur om boodschappen te doen. Na de lunch zijn we gaan shoppen voor een Australische simkaart, scheelt veel als ik wil bellen en kost mij niets als er vanuit NL gebeld word. Voor degene die mijn nummer nog niet hebben en wel graag willen hebben: 0416 618 654 landcode van Australië is 0061 of +61
's Avonds in Darling Harbour (voor diegene die in Sydney geweest zijn) nog een Happy Hour Cosmopolitan gedronken en een flinke toost op Australia uitgebracht met Caroline ($17,80 per stuk). Ik was, na vele kilometers te hebben gelopen die dag, om 19.00 uur terug in het hostel. Ben direct naar bed gegaan en sliep heerlijk door...ondanks luidruchtige, dronken Engelse 'Flashpackers' op mijn kamer (oordoppen en oogmaskers was een supertip zus en Marleineke).

De volgende ochtend stond ik fris weer op om 8.30 uur, met de gedachte; haha, totaal geen last van jetlag! Ben in mijn eentje naar Harbour Bridge gelopen, om daar mijn verjaardagscadeau van Marjolein te boeken: the Bridgeclimb! Een 3,5 uur durende tour richting de top van de brug met werkelijk een fenomenaal uitzicht over heel Sydney en wat een heldere en zonnige dag het wederom was.
Na de klim ben ik naar de andere kant van de brug gelopen, om het welbekende Luna Park
te zien. Tegen de tijd dat ik terugliep over de brug, viel de avond (zo rond 18.00 uur) en ben ik weer eens ouderwets met fotograferen bezig geweest. Ik heb mijn spiegelreflex camera met alle zware objectieven niet meegenomen, maar met mijn compact camera flink zitten spelen met de sluitertijden. Ik heb best mooie foto's van de Opera House en de Bridge op deze manier.
Ik was rond 20.30 uur terug in het hostel en ben mijn tas gaan pakken, de dag daarna naar YHA Harbour hostel met een prachtig uitzicht over de haven vanaf hun dakterras.

Dinsdag met Caroline naar Manly beach voor de Whalewatching trip op een snelle boot...te leuk! Helaas die ochtend erg bewolkt en daardoor stuk frisser. Na een paar keer een walvis en haar kalf gezien te hebben, in de verte weliswaar, voeren we terug en kregen we nog even gezelschap van een groep 'bottlenose' dolfijnen. Zodra we weer terug aan land waren, brak alles open en werd het zo'n 29 graden en stralend weer. Zo'n lente kan je je in Nederland niet voorstellen.
Een wandeling langs Manly beach (veel mensen die gewoon al in de oceaan zwemmen, terwijl de winter pas net voorbij is) en daarna de Ferry terug naar Circular Quay.
Met Caroline mijn vliegticket naar Cairns, Greyhound ticket en 2 trips geboekt.
Donderdag vlieg ik naar het noorden, naar Cairns. Waar ik zaterdag een onwijs gave trip heb geboekt; Fly & Dive. Ik ga eerst duiken in the Great Barrier Reef en daarna in een helikopter over the GBR heen vliegen. Hier kijk ik enorm naar uit... maar ik had eerst nog een trip hier in Sydney geboekt, naar de Blue Mountains & Featherdale Wildlife Park. 's Avonds voor het eerst naar het nieuwe hostel, gelijk op het dakterras uitgenodigd voor een barbecue en wat zitten kletsen met iemand uit Melbourne en iemand uit Kenia. Hij vertelde dat hij vrienden heeft die in het winkelcentrum waren tijdens de aanvallen, is zelfs 2 vrienden verloren daardoor. Werd dus een heel bizar gesprek op het terras.

Dave de Lang, bedankt voor je tip over de YHA hostel, zeker een aanrader! Goede reis straks naar Australië! Wil je nog wat weten, je hebt mijn email adres...

Vannacht voor de 2e nacht om 2.00 uur klaar wakker, kon tot 4.30 uur niet meer slapen. Dus helaas....ik heb zeker wel een jetlag :-(
Vanmorgen ging om 6.30 uur de wekker om naar de Blue Mountains te gaan. Eerst zijn we naar het Wildlife park gegaan, waar ze 50 bussen Aziaten hadden gedropt...pffffff overal werden alleen maar foto's gemaakt en dan het liefst met hun iPad's (geen gezicht om daar foto's mee te nemen), ze liepen gewoon voor je langs als je net een foto wilde nemen, sterker nog, wilde je zelf op de foto met een kangoeroe, lag er ineens een 2e hand op de rug van dat beest en stond er op mijn eigen foto ineens een ongewilde, irritante Aziaat.
Ik ontmoette 3 Duitsers; Jasmin, Susanna en Markus...heel de dag met hen opgetrokken en wij noemden alle vervelende Aziaten 'Ping' & 'Pong'. We werden tijdens de hele reis overspoeld door ze, maar hebben verschrikkelijk om moeten lachen. Maar....ik heb dus mijn eerste koala, kangaroo, wallabie, Tasmanien devil, Wombat en dingo gezien. Toch wel erg leuk! En Wen, de koala's zijn super schattig, maar stinken inderdaad haha!
Daarna een hele tour door de Blue Mountains gedaan, prachtig!
Als afsluiting naar Olympic Park gegaan, waar in 2000 de Olympische Spelen zijn gehouden.

Zo, dat was een lang verhaal....
Morgen naar het tropische Cairns, can't wait!

Pascal...nogmaals gefeliciteerd! Hoop dat je een fijne verjaardag hebt gehad... xxx

Liefs, 'have a great one!'

Kim (kaaskop en Dutchie, zoals ik al meerdere keren genoemd ben)

  • 25 September 2013 - 12:10

    Tooky:

    Was erg gezellig! Veel plezier in Cairns en tot snel!!!

  • 25 September 2013 - 12:19

    Kim Spel:

    Probeerde nog wat foto's te uploaden, maar het lukte niet...die ben ik jullie dus nog verschuldigd...binnenkort!

  • 25 September 2013 - 12:19

    Kim Spel:

    @Tooky haha was zeker gezellig! See ya soon! x

  • 25 September 2013 - 12:46

    Mandy:

    Hoi lief kaaskopje :-)

    Wat geweldig en super leuk om je verhaal te lezen! En wat heb je al veel gedaan en gezien! Vind t nogmaals zo stoer en zo gaaf dat je daar "alleen" op ontdekkingsreis bent!
    Lieverd, geniet, heel veel plezier en voorzichtig en ik kijk alweer uit naar je volgende verslag!!
    Heel veel liefs xxx van ons ♥

  • 25 September 2013 - 13:02

    Corrie Koedam:

    Ik geniet van je verhalen, blijf dus lekker schrijven dan beleven wij het ook een beetje mee.
    En met duiken: kijk uit voor de haaien hoor!!
    Kuzzz

  • 25 September 2013 - 13:02

    Jacques En Marijke:

    Hoi Kim,
    Wat een verhaal. Als je terug bent ga je zeker een reisboek schrijven?

  • 25 September 2013 - 13:33

    Linda:


    In de kore tijd dat je daar zit, heb je al heel wat ondernomen. Erg leuk om je belevenissen te volgen. Ik kijk uit naar je volgend reisverslag.

  • 25 September 2013 - 13:47

    Laura:

    Hai meis,

    Zo wat heb jij al veel meegemaakt zeg!
    Super om te lezen!
    En zeker irritant dat er dan iemand anders bij jou op de foto gaat staan.
    Zie je gezicht al voor me haha!
    Meis have fun! En ik kijk uit naar je volgende verhaal!

    Kus
    Lau

  • 25 September 2013 - 16:20

    Greet Gallagher:

    Lieve dutchie.een geweldig verslag we genieten ervan! !xx mike en greet

  • 25 September 2013 - 17:46

    Dutchie!!!:

    Ha lief kaaskoppig zuske van me,

    Ohhhhhh wat klinkt dit allemaal heerlijk en wat leuk om je avontuur zo mee te beleven. Ik zou willen dat ik bij je was en kon mee schaterlachen om Ping en Pong, geweldig! Ik zie het helemaal voor me. Geniet van je duik.... Het is daar zo mooi!

    Ik denk aan je!

    Liefs XXX Wendy

  • 25 September 2013 - 18:31

    Marjolein:

    He Dutchie!

    Fijne vlucht morgen!

    xx

  • 25 September 2013 - 22:07

    Nina:

    Yes!! Weer een mail van Kim! ;-) zo leuk om te lezen wat je doet en meemaakt! En om te lezen dat je het leuk hebt!! X

  • 25 September 2013 - 22:44

    Marjolein R:

    Hoi Kim,

    Wat leuk om al die verhalen van je te lezen, zeker omdat wij vorig jaar een op een aantal plaatsen zijn geweest die jij nu ook hebt bezocht. Ben heel benieuwd wat je van Cairns vindt, wij hebben daar de trip met de Kuranda Scenic Railway gemaakt, die gaat het regenwoud door en daarna met de kabelbaan over het regenwoud weer terug. Is daar ook erg mooi hoor.
    Geniet van je reis, wij genieten mee van de verslagen!

  • 25 September 2013 - 23:58

    Kim Spel:

    Dank jullie wel allemaal...
    @Mandy: je bent een schat, maar dat weet je! Kus voor jullie drietjes
    @Corrie: als de reefshark en great white maar wegblijven, ben ik tevreden. Trouwens grotere kans op gevaarlijke spinnen (gatver!)
    @pap en mam: ik zou graag Floortje Dessings collega worden :-) love you en kus voor Joep & Sam
    @Linda: zo kon ik ook altijd van jouw verhalen uit Canada genieten.
    @Laura: zie je het voor je;...de stoom uit mijn oren hahaha xx
    @Mike & Greet lief van jullie, leuk om zulke reacties te krijgen. Liefs
    @ my Dutchie sister: Wen, wij hadden het in ons broek gedaan, als je erbij was geweest. Ik heb zitten huilen van het lachen...iedereen was of Ping of Pong...briljant!
    @Marleineke: thanks schat, zit nu bij Domestic Airport Sydney...heerlijk zo uitgebreid internetten. Zal je snel FaceTime bellen. xx
    @Nien: de Playmobile reiziger is ook blij met zo'n trip door Australië...we houden je op de hoogte. Leuk om te horen dat je mijn blog trouw leest. Groetjes op de Groenendaal x
    @Marjolein R.: zal veel herkenbaar voor jullie zijn. Ik wil sowieso graag naar Cape Tribulation en echt het regenwoud in. Ik zal uiteraard al mijn belevenissen hier weer opschrijven.
    Groetjes

  • 26 September 2013 - 06:50

    Pascal:

    Hey stuk,

    Echt heerlijk om al je verhalen en avonturen te lezen. Het was een sobere verjaardag zo zonder onze Kimmie maar de dag is weer voorbij ;-). En ik heb mij erdoor heen geslagen door lekker nutteloze dingen te lezen :-)
    Ik moet echt zeggen dat ik uitkijkt naar je verslagen. Het geeft je echt weer dat Ozzie gevoel.
    Daarom Kimmie geniet ervan want je heb het verdiend en laat ons lekker meegenieten van je reis.

    Tot hoors schat want ik moet me bed uit. Sommige mensen moeten wel aan de arbeid haha.

    Dikke kus ..de voormalige jarige job.

  • 26 September 2013 - 20:01

    Marjolein:

    Gaaf die nieuwe foto's!! xx

  • 27 September 2013 - 21:39

    Roy:

    Leuk om je verslagen te lezen. Pas een week onderweg en al dingen ondernomen voor ruim een maand. Ben benieuwd wat er nog meer komt. Geniet ervan.
    Groeten Roy

  • 28 September 2013 - 11:02

    Joop & Myr:

    Wow meis, wat heb je al veel gezien in zo'n korte tijd. Blij te lezen dat de eerste dagen goed zijn verlopen. Have fun girlie! Dikke kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 28 Juni 2013
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 29938

Voorgaande reizen:

20 September 2013 - 04 November 2013

Australia

Landen bezocht: