Townsville & Magnetic Island - Reisverslag uit Townsville, Australië van Kim Spel - WaarBenJij.nu Townsville & Magnetic Island - Reisverslag uit Townsville, Australië van Kim Spel - WaarBenJij.nu

Townsville & Magnetic Island

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

06 Oktober 2013 | Australië, Townsville

Hi Dutchies,

6 uur in de bus gezeten richting Townsville...was een saaie weg, maar ik zat naast een echte Aussie. Ik heb me toch wat uitdrukkingen en Australische woorden geleerd. Heb ze tussendoor maar opgeschreven, want anders vergat ik ze:
How's it goin'? - Hoi, hallo
Ooroo - Tot ziens
Heaps - heel veel
Bickie - Dollar of een biscuitje
Blue Heeler - politieagent
Booze bus - politiebusje voor alcoholcontrole
Banana bender - Queenslander
Ankle biter - klein kind
Shark biscuit - onervaren surfers
Gone walkabout - iets dat is zoekgeraakt
Thongs - slippers
Thunder box - toilet
Moo juice - melk
Brekky - ontbijt
That thing is cactus, mate! - kapot, werkt niet
Idiot box - televisie

Wat een leuk en grappig gesprek was dat, die 6 uur vlogen voorbij. 's Avonds rond 20.30 uur in Townsville aangekomen en opzoek naar mijn hostel. Wist het adres, maar het plaatsje was stil en verlaten. Ben maar gewoon gaan lopen (met mijn grote rugzak, die ik al best wat keertjes vervloekt heb). Het vreemde is dat hoewel dat gedeelte van de stad vrij uitgestorven was, ik mij geen moment angstig, bang of bedreigd gevoeld heb (durf op een willekeurige avond niet alleen het centrum van Rotterdam in). Als echte Nederlander ben je rechte wegen gewend, in Australië moet je nogal eens wat heuvels op en aflopen. Als ik potverdorie toch niet een behoorlijk aantal kilo's ben afgevallen van het lopen hier, dan weet ik het ook niet meer. Na 45 min. met die &@#%+£$ rugzak en mijn kleine rugzak voorop, gelopen te hebben, zag ik het hostel eindelijk! Prachtig hostel, heel schoon, gratis WiFi (ben ik gek op) en een hele vriendelijke vrouw achter de receptie. Zij vroeg hoe ik naar het hostel was gekomen, nou LOPEND! Zei ze doodleuk dat wanneer ik gebeld had, ze een shuttlebusje zouden sturen om mij op te halen. Je snapt dat ik op dat moment besloot om heel wijselijk mijn mond dicht te houden en alleen maar te knikken.
Bleef 2 nachten in dat hostel. Ik sliep op een kamer met 5 Deutsche Männer van 20+, over teveel testosteron gesproken. Kwam ik, zonder te kloppen weliswaar, na het ontbijt op de kamer, waren er 2 zich aan het opdrukken en 1 trok zichzelf op aan de deurpost. Ze schrokken gigantisch toen ik ineens binnenstapte; "haha, stoor ik? Ga gerust door hoor, doe alsof ik er niet ben". In dat hostel was bijna 80% Duits, ik heb 2 dagen met drie talen in mijn hoofd rondgelopen. Als ik wat tegen iemand wilde zeggen kwam er een mix van Engels, Duits en Nederlands uit. Jammer dat die Duitsers onderling ook echt Duits spraken, zo sloten ze anderen erg buiten (ik kon alles volgen, maar bleef zelf Engels tegen de Duitsers praten).

Op naar Magnetic Island (of 'Maggie' zoals ze hier zeggen) met de Fast Ferry. De helft van het eiland is Nationaal Park en er leven veel Rock Wallabies (kleine kangoeroes), koala's, vogelsoorten en vleermuizen. Grote kans om koala's in het wild te zien. Ik sliep voor 2 nachten in een privé bungalow in Bungalow Bay Koala Village. Erg relaxed daar, prachtige omgeving en 's ochtends wakker gekrijst worden door de zwermen met kaketoes en andere tropische vogels.
Ik kwam daar ineens hetzelfde Duitse groepje tegen als met duiken, op de boot, in Cairns en ben met die gasten gaan wandelen door het berggebied. Joepie...mijn eerste wilde koala gezien! Leuk om ze zo in het wild te zien en niet alleen in een soort Wildlife park. 's Avonds met een groepje naar het strand en er ging een gitaar en flink wat alcohol mee. Ik was uiteraard na twee biertjes klaar, maar had er zeker geen mindere avond om.
De volgende dag een koala tour geboekt en met de koala op de foto gegaan. Verder die dag heerlijk geluierd op het strand en 's avonds 'Coconut bowling' bij het bungalowpark gedaan. Gewoon bowlen, maar dan met kokosnoten, erg grappig!

Vrijdagochtend de ferry weer terug naar het vasteland en daar zou de Greyhound mij weer verder zuidelijk rijden. Op naar Airlie Beach en dus op naar de prachtige zeiltocht naar de Whitsunday Islands (niet de WhitEsunday Pascal ;-) ). Natuurlijk werd het wederom een bijzondere busreis van dit keer maar 4 uur. We stonden buiten de bus te wachten totdat we onze backpacks in de bagageruimte konden leggen, toen er ineens een wild om zich heen schreeuwende, ontzettend magere (Kate Moss was er dik bij) en druk bewegende vrouw zich tussen de mensenmassa wurmt. Haar ogen puilde uit en ik weet zeker dat ze onder invloed was van drugs. Ze stond zich met iedereen te bemoeien, maar ik schonk er weinig aandacht aan.
Ga ik in de bus zitten en ja hoor, wie komt er gezellig naast mij zitten... Mevrouw-ik-heb-net-mijn-neus-nog-even-volgestopt en ik denk alleen maar; "Kim, het is maar voor 4 uur, je bent op vakantie, No Worries!" Nou zo snel als mijn eerste busreis ging, zo langzaam ging deze. Ik heb fijn de schade in mogen halen. Ze maakte de hele tijd schokkende bewegingen, reageerde op ALLES wat ze zag. Of ik nou mijn ogen dicht had (deed of ik sliep) en mijn iPod in had, ze bleef mij aanstoten en dingen tegen mij zeggen, iets aanwijzen waar we 500 meter geleden langsreden en ik dus niet had gezien, of bemoeien met het overige verkeer. Hoe vaak ik niet schrok van ineens; "whahaha, you stupid wombat for driving like a freakin' dingbat" (mafkees o.i.d.). Gelukkig viel ze na 2 uur in slaap en werd het voor mij ook wat rustiger. Na een busstop van 15 min. gingen we weer verder en volgens mij was het precies genoeg tijd om weer even een shot te nemen. Ze stuiterde letterlijk de bus weer in. Nou ja, zo maak je nog eens wat mee.
Uiteindelijk aangekomen bij 'Backpackers by the bay' in Airlie Beach. Slaap met 3 hele gezellige meiden op een kamer. Heel gezellig en leuk hostel....lig op dit moment in een hangmat dit bericht te schrijven...
Dinsdag de trip op de Anaconda III naar de Whitsundays!

Ooroo mates!

Tot snel xxx

  • 06 Oktober 2013 - 08:12

    Laura Renes:

    Hai Kim,

    Wat een leuk verhaal weer van je!
    En wat heb je weer veel gedaan en gezien!
    Vreselijk zeg die vrouw in de bus, snap dat de busreis dan lang duurt!
    Wat gaaf om al die dieren te zien!

    Geniet er nog lekker van daar!

    Veel liefs,
    Lau

  • 06 Oktober 2013 - 09:35

    Marjolein:

    Wow.. heb je belevenissen weer met groot plezier zitten lezen. Gaaf zeg!! Veel plezier op de Whitsundays Islands!! xx

  • 06 Oktober 2013 - 09:57

    Monica:

    hey Kimmie,

    Volg je belevenissen op de voet, geweldig om te lezen!!!
    Lekker genieten,(ik wil ook eigenlijk wel even in een hangmat hihi)
    op naar je volgende avontuur WHitsunday"s Islands......have fun!!!
    xxx moccitocci

  • 06 Oktober 2013 - 11:32

    Jacques En Marijke:

    Hoi Kim,
    Wat een geweldig verhaal weer. Zo zie je, ook van het gezelschap van een junkie kun je nog genieten als je het naar je zin hebt. Veel plezier op de Whitsunday Islands.
    Pa en Ma.

  • 06 Oktober 2013 - 11:46

    Corrie Koedam:

    wauw Kim,
    Wat een verhaal weer, hoeveel tijd besteed je niet aan reizen, zo'n groot land!
    Gezellig dat je weer "oude bekende "tegen kwam, je maakt steeds meer vrienden en daar heb jij toch geen moeite mee.
    Geweldig om al die dieren in het echie te zien, een hele ervaring hoor!
    Meis lekker genieten en ons zoveel mogelijk op de hoogte houden en foto's maken dan genieten wij ook!
    Kuzzzzzzzzzzz

  • 06 Oktober 2013 - 13:49

    Els:

    Hoi Kim
    Te gek verhaal weer, ook een gek went, moet je aar denken
    Wat een leuke foto's erbij
    Heel veel plezier nog.
    Gr. Els

  • 06 Oktober 2013 - 14:11

    Lisette:

    hey kim!

    Wat maak je een hoop mee zeg!
    klinkt als een fantastische reis!!!Super leuk om je verhalen te lezen en zo op de hoogte te blijven van die fantastische reis!
    Geinig ook die Australische woordjes haha!

    Veel plezier nog !
    Liefs lisette

  • 06 Oktober 2013 - 15:43

    Zuske:

    Heeee Kimster,

    Yes, weer een leuk verhaal om te lezen!! Ook leuk om de herkenbare plaatjes te zien.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt!
    Leuke foto van jou en pebble!

    Nog even wat met je delen hoor zus: Mijn favo nummer op Maggie:

    Green day met Good Riddance:

    Another turning point
    A fork stuck in the road
    Time grabs you by the wrist
    Directs you where to go

    So make the best of this test
    And don't ask why
    It's not a question
    But a lesson learned in time

    It's something unpredictable
    But in the end it's right
    I hope you had the time of your life

    So take the photographs
    And still frames in your mind
    Hang it on a shelf
    In good health and good time

    Tattoos of memories
    And dead skin on trial
    For what it's worth
    It was worth all the while

    It's something unpredictable
    But in the end it's right
    I hope you had the time of your life

    ❤️ you

    X

  • 06 Oktober 2013 - 17:27

    Greet Gallagher:

    Leuk Kim .ook dat Aussi woordenboek.met shark bisquits!!!!
    Geniet verder xxxxxMike en Greet

  • 06 Oktober 2013 - 23:37

    Pascal:

    Hey Kimmie,

    terwijl ik nu in bed lig je verslag te lezen (en even publiekelijk grammaticaal gecorrigeerd word door jou omdat er een extra E toegevoegd is :-) ) schikt Marieke wakker van mij spontane lach salvo. Echt een heel grappig stukje over de ik-snuif-nog-even-mijn-neus-vol dame. Echt weer wat voor jou..
    Ik hoop echt dat je mooi weer heb als je met de Anaconda III weggaat het is daar echt prachtig. Je kan er perfect zwemmen duiken.en.zonnen..veel plezier nog en.ik kijk uit naar je volgende reisverslag..
    Vanuit bed zeg ik weltrusten en tot hoofd..

    dikke X Pascal

  • 06 Oktober 2013 - 23:39

    Pascal:

    Tot Hoors....moest dat zijn......
    Voor ik weer de sjaak ben... :-)

  • 07 Oktober 2013 - 02:48

    Kim Spel:

    @iedereen...bedankt voor jullie leuke berichten! Is super om te weten dat er zoveel mensen meeleven. Veel liefs from Down Under
    @Wen geweldige tekst! Nu kan ik 'm altijd terug lezen. Love you to the moon and back!
    @Pascal, de Sjaak ben jij niet, is mijn vader al ;-)
    @Mocci er is nog een hangmat over hoor, hou 'm wel voor je vrij...

  • 07 Oktober 2013 - 11:25

    Zaphra:

    Heerlijk om zo lekker met je mee te lezen. Volgens mij vermaak jij je wel. En een leuke vriendin erbij(zie van de busreis)hahahah
    Liefs Zaphra

    p.s. Zorg je even dat er op 3 november een taart klaar staat?;)!! Wat een gemis deze keer..............

    Meis enjoy!!!!! We zijn niet jaloers hoor.
    xx

  • 07 Oktober 2013 - 16:46

    Wendy:

    Ha Kim,

    Zit nu pas je verslagen te lezen..... Maar de manier waarop je het schrijft... Ik zie het al helemaal voor me!! Geweldig!! Geniet er nog maar van! Echt een geweldige reis ben je aan het maken met zoveel belevenissen!!

    Liefs Wendy

  • 08 Oktober 2013 - 15:53

    Paul Op Den Kelder:

    Hoi nichtje!

    Zo te lezen gaat alles goed daar down-under! Leuk om je avonturen op deze manier te volgen.
    Ik moet altijd lachen om die typische Australische woorden! Soms zijn die gewoon geniaal.

    Ik vroeg mij af waar de naam "Magnetic Island" vandaan kwam...en heb even kort gegoogled:

    De naam van het eiland is terug te voeren op het veronderstelde "magnetisch effect" dat het eiland had op het kompas van kapitein Cook tijdens zijn reis langs de oostkust van Australië. De hoogste berg op het eiland is ook vernoemd naar Kapitein Cook: Mount Cook is 497 meter hoog.

    Weer een leuk weetje dus!

    Geniet van de reis, het land en van de mensen!

    Groetjes,

    Paul.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 28 Juni 2013
Verslag gelezen: 716
Totaal aantal bezoekers 29934

Voorgaande reizen:

20 September 2013 - 04 November 2013

Australia

Landen bezocht: